måndag 10 november 2014

Sminkupgrade

Mitt gamla mineralpuder börjar vara inne på sista flämtande kornen (c/o mineralsmink, räcker en heeeeel evighet), så bestämde mig för att köpa en ny dosa när jag trillade över en ekologisk bb-cream. För att vara helt ärlig så visste jag faktiskt inte vad en BB-cream är. Men köpte den, tog hem den, provade den och kom fram till att vad det än är så gillar jag den. (nu googlade jag och wikipedia säger att det är en "all-in-one facial cosmetic product to replace serum, moisturizer, primer, foundation and sunblock" - låter väldigt fanceypantsy). 

Har den senaste tiden satsat på att få hyn i skick igen och försökt dricka mycket vatten, rengöra sminkborstarna regelbundet, scrubba, ansiktsmaska mig samt mumsa i mig havtornskapslar med jättenattljusolja och omega. O den har blivit bättre :) Så nu behöver jag inte något väldigt täckande på facet och då passade bb-creamen väldigt bra. Den är väldigt "skir" om man nu kan använda ett sånt ord för en kräm o ger en fin lyster. Men den kunde vara aaaningen mer täckande. Plus att den är lite i det dyraste laget, lite på 30 euro, men försäljaren sa att den var väldigt dryg (it better be). Passade på att köpa en läppenna (har en massa underbara läppstift av märket benecos som jag byter mellan, men de är lite åt det glansiga hållet och ville ha en matt röd färg, det här var perfa). Köpte även en benecos rouge (benecos är lite av ett budgetmärke inom ekokosmetika, bra priser och bra kvalité - men kanske inte för bassmink) i en lite kallare färg nu till vintern (har annars ett korallrouge i puderform av C/O mineralsmink som jag älskar).

sådär, då var det slut på det här parentes-inlägget. (over and out)



Var även in till clas ohlson o köpte de där miljövänliga värmeljusen som jag bloggade om tidigare.


Och ekomärkt målarfärg. Köpte ett gammalt sybord för 15 euro som jag ska sandpappra o måla vackert ljusblååååååå. Nom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar