fredag 17 oktober 2014

Limmade och glada

Förde förra veckan två par shoes till skomakaren, ett par Converse och ett par av mina älskade Finlands-läderskor. Båda hade börjat få en lös sula undertill och behövdes limmas. Fick tillbaka skorna en vecka senare, limmade och klara för 10 euro! =O Tycker det är ett himla billigt pris att betala för att förlänga livslängden på ett par skor. Nu ska jag föra dit mina andra skor som behöver lite uppfräschning (byta klackar och lagas).


Om du hittar shoes made in Finland på loppis, tveka inte! Stört bra kvalitet. Mina absolut bästa vinterstövlar hittade jag på loppis och de är gjorda i Finland (inte denna på bild dock, dessa är mina höst-stadsskor). Men vinterstövlarna har varit med mig i vått och torrt i fem år nu snart. Finska läderskor på loppis är ofta väldigt lite använda (löns att kolla sulan under skon ifall de är slitna eller inte) och de är väldigt bekväma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar