onsdag 23 juli 2014

Heidi i gluggen

Hehe, efter en liten dubbelpost i söndags (lade ut min krönika i repris utan att ens reflektera över saken, men som tur var har jag snälla läsare som informerar mig om mina snedsteg). Här kommer istället en liten glugg dagen till ära :)

Saker jag har i min väska

I morse, efter att jag spillt ut mitt vattenglas över skrivbordet, fått ett telefonsamtal från Saltvik om ett kvarglömt journalistblock med signaturen H.H och tappat bort en tjuga mellan bilen och kontoret, kände jag att det var dags att ta en paus. En paus från livet. Så jag började städa ur min handväska. Det här är vad jag hittade:
• En bruksanvisning för en adapter jag köpte 2010 när jag åkte till Australien. Om jag skulle få för mig att vilja ladda min telefon i ett australiensiskt uttag någonstans på Åland i sommar, vet jag i alla fall teoretiskt hur jag skulle göra.
• Sammanlagt 10 gamla biobiljetter till Hunger Games, Twilight och Maleficent. Jag har tydligen bjudit alla mina fjortonåriga vänner på bio det senaste året.
• Ett syskrin. Min inre martha glädjer sig.
• En adress uppskriven på en lapp. Säkert bra att ha en desorienterad lördagskväll, om inte det skulle vara för det att adressen ligger i Geta och antagligen går till någon över medelåldern familjeredaktionsjubilar. Men vettja de har en bekväm matta att sova på.
• Ett programblad med alla ungdomsaktiviteter på Grace. Tydligen hade jag och mina fjortonåriga vänner en hel helg att fördriva tillsammans.
• Två inköpslistor. En som min bror skrivit och en som jag skrivit. Jag har velat köpa smör, riskakor, en dusch-skrapa och en tofupytt, medan min bror skickat mig för att inhandla bland annat kattmat, äppel, apelsin (gillar att alla frukter står i singular, blir en hejdundrande fruktsallad av det här), grädde och ”mer?”.
• Två tomma påsar med kaninens mjölkchokladägg. Påskgodis smakar alltid mycket bättre när det är på 60 procents rabatt i juli.
• En hel massa glitter. Och ungefär där blev min dag så himla mycket bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar