söndag 20 april 2014

DIY madness

Idag har jag varit ute i solen och krattat jord på mammas gård inför vårens planteringar! Det har varit så varmt och skönt att jag vågade mig ut på en promenad i skogen, satte mig på stubben, riktade ansiktet mot solen och mediterade en halvtimme. Ska verkligen försöka börja med regelbunden meditation, det är bara så himla svårt! Mina tankar bara flyger och far kors och tvärs. Men i dag funkade det lite bättre för jag var lite trött och jag gled in i en mysig soldvala på min lilla stubbe. Nice!

Blir så excited nu när det blir varmt och har så mycket projekt jag vill sätta igång med utomhus. Tänkte göra en pallsoffa till mamma att ha som utemöblemang och det bara spritter i mina målarfingrar! Överlag har jag blivit helt besatt av olika hantverk och bara bunkrar på mig grejer som jag ska kunna ta itu med i sommar. Bästa stället att hitta nya projekt, och att organisera allt man hittar, är Pinterest! Har även hittat en väldigt inspirerande DIY-blogg, check it out! Förslag på duktiga DIY-bloggare tas emot mer än gärna! :)


Min pinterest som sakta men säkert byggs på inför sommarens pysselstunder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar