söndag 10 november 2013

Bra budget-ekosmink!

Har under flera års tid sakta men säkert bytt ut min sminkarsenal till ekovarianter. Gällande bassmink har jag kommit fram till att dyrare märken oftast ger lite bättre resultat (som mascara och puder) men läppstift, ögonskuggor och kajaler köper jag ofta märkta med Benecos. De har en prislapp på mellan 7 och 15 euro, vilket är ganska billigt för ekosmink. Jag tycker om att ha flera olika läppstiftsfärger och då de bara kostar drygt 7 euro per läppstift, tycker jag det är helt överkomligt att ha några stycken extra ;) Deras nagellack rekommenderar jag dock inte, eftersom de inte håller mer än knappt en dag.




Benecos är också ett väldigt lätt-tillgängligt märke och finns förutom i ekobutikerna även i de flesta Life-butikerna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar