måndag 13 maj 2013

Nattblogg

Har jobbat sedan torsdagen på Rosella och har alltid lite svårt att blogga då. Nu sitter jag och väntar på att cykla iväg till Långnäsbussen, så att jag kan ta färjan över till Åbo och bussen upp till Vasa. Kommer vara i Vasa över dagen för en spännande arbetsintervju (håller tummarna) och brummar sen ner tillbaka till Åland på måndag natt och jobbar sedan kväll på Ålandstidningen på tisdag. PUST!

Har ockå haft deadline för EBL i fredags och fortfarande är det lite saker som ska göras och tidningen ska korrläsas och granskas ännu innan den kan skickas iväg. Borde också hinna flytta in i min sommarlägenhet denna vecka, skriva en grej för Studentbladet och skriva ut mitt Kökar-rep.

Nämnde jag att jag antagligen ska bo i en skål med kokosbollar i helg och glo in i väggen? 



Greetings från en trött jättebebis ombord på Östersjöns stolthet. Notera det extremt vackra Viking Line signaturgolvet i bakgrunden. Varför envisas de med att använda sig av det här mönstret ÖVERALLT? Stolar, väggar, tak, golv... Jag är ganska säker på att det är något sorts psykedeliskt mönster som ska få en att inte se alla suspekta fläckar av ingrodda godisrester, spya och random hundbajs. Bra så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar