tisdag 7 maj 2013

DIY- jeansväst

I söndags skred jag och minibrudarna till verket och gjorde varsina jeansvästar. Vi hade alla tre fyndat en jeansjacka var på loppis, Felicé hade hittat en snygg Lee, Fanny en cool Lewis och jag en liten jacka av ett mer okänt märke =P


För att göra en jeansväst, behöver man köpa en jacka som är snäppet för liten. Ärmarna på min jacka var alldeles för korta och Felicés jacka var antagligen gjord för 8-åring. Huvudsaken är att jackan sitter bra över axlarna. När man sen klipper av ärmarna, ser det riktigt bra ut då västen sitter tajt. Det gör inget om den blir lite kort i midjan heller då man inte ska använda den stängd. Fannys jacka var lite större, men det fixade vi genom att klippa lite extra runt ärmhålen.



Efter att vi klippt ärmarna började vi pimpa med nitar, läder och spets! Hade en gammal läderjacka som jag klippte sönder som Fanny använde till fickorna på sin jacka. Nitarna köpte jag på Eurokangas (de stora tog tjejerna dock från ett gammalt nitbälte de hade) och spetstyget hade jag hittat på loppis i form av en gammal gardin.


Fannys:


Felicés:

Fotocreds till tvillingarna Hendersson. 

Min:



Allt som allt blev våra jackor att kosta under tiolappen. Riktigt förmånliga och personliga kreationer alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar