fredag 3 maj 2013

Dagens samhällsgärning

Efter att ha läst den här texten om Facebooks dubbelmoral när det gäller vilka bilder som får publiceras (amningsbilder får inte publiceras, men nog kränkande bilder på objektifierade kvinnokroppar) blev jag så irriterad att jag bestämde mig att för att göra något åt det. Jag gick in på några av sidorna som nämndes i texten, blev äcklad och tryckte sedan på ANMÄL. Visst, såna här bilder står att finna med en google tryckning, men eftersom Facebook en gång har regler och vill vara ett respektabelt forum, så ska de också följa sina egna rekommendationer och anvisningar.





Fattar inga vad det är för puckon som till att börja med startar upp såna här sidor? Sorgliga människor hela bunten...

1 kommentar:

  1. Ja, jag gjorde samma sak igår kväll. Jäkla dubbelmoral som FB har.

    SvaraRadera