torsdag 4 april 2013

That 70´s style

Förra veckan var jag och strosade runt i Söderby Antiks lilla butik i Mariehamn. De har mycket porslin, husgeråd och mindre möbler och prydnadssaker i butiken, men jag hade INTE tänkt köpa något. Och allra minst det som jag faktiskt köpte. I såna här affärer är det oftast smycken, väskor eller små söta prydnadsaskar som fångar min uppmärksamhet. Men den här gången blev jag huvudlöst förälskad i en servis från 70-talet. Små kaffekoppar och assietter. Och jag som inte ens dricker kaffe blev alldeles lycklig vid tanken på den heta svarta drycken som skulle ånga ur de små blomprydda porslinsmuggarna en vacker vårdag på balkongen. Eller uppdukade i gräset på en liten picknik filt med hallonsaft, eller prydligt placerade på köksbordet med en liten spetsservett tillsammans med några hembakta kanelbullar. För att hindra mig från att bli alldeles poetisk och gråtmild där i butiken, köpte jag dem. Menar, det fanns liksom ingen återvändo.

Räknas implulsinköp av en kaffeservis som vuxenpoäng? För isf samlade jag just på mig poäng värt 11 euro. Det var det förmånliga priset för min lycka med fyra öron och tillhörande fat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar