fredag 12 april 2013

Naturlig tandblekning

Köpte ett hundtuggben från affären. Det trodde Kenneth i alla fall. 

Köpte en naturlig tandborste/tandblekning gjord av en kvist från trädet salvadora persica. Kvisten, kallad Miswac, har tydligen använts i Mellanöstern i årtusenden och innehåller naturliga antibakteriella ämnen som bekämpar uppkomsten av plack samt karies. Den ska även vara ganska effektiv när det kommer till att få bort kaffe- och tefläckar, samt göra tänderna naturligt vita.

Den var riktigt billig, typ 3 euro på Ekosoppi, så jag tänkte Why not? Ska dock inte ersätta min fina bambutandborste, men jag ska använda den här som komplement och se om mina gaddar blir vitare. Har tagit en före-bild, så om jag ser resultat, ska jag glatt stoltsera med mina taggar på bloggen.


Man använder den genom att skala bort en bit av den yttre barken och sen gnugga den mot tänderna. Kändes lite lustigt att gnida på taggarna med en kvist, men den är riktigt mjuk och behaglig.  Den är smaksatt med mint och doftar lite som pepparrot.



Gnugga, gnugga

4 kommentarer:

  1. jag använde också lakritsrot, då försvann alla bruna tobaksskador på tänderna. de var gott också :) guu vilkan fin bloggis du har, kram ellen!

    SvaraRadera
  2. Lakritsrot säger du? Är det samma sak som den här miswac kvisten? =O Kanske det finns olika namn. Låter annars intressant! Va kul att det funkade för dig. Jag väntar ivrigt på att se resultat! :D

    Tack så mycket för de fina orden! :)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Så häftigt! Vad gör man inte för lite extra skönhet. ;) Har blekt mina tänder med stripesen från Stellawhite och är också riktigt nöjd. Se bara till att när du bleker tänderna att använda dig av produkter som inte innehåller väteperoxid. :D / Vivi

    SvaraRadera
  4. I think this is a really good article. You make this information interesting and engaging. You give readers a lot to think about and I appreciate that kind of writing.
    få vita tänder

    SvaraRadera