onsdag 24 april 2013

10 saker jag är skitbra på!

Efter en minst sagt nedslående insikt igår tillbringade jag halva dagen med att känna mig misslyckad och otillräcklig. Men sen pratade jag med kloka och insikstfulla människor (mamma, syrran och Kenkko) och kände att världen kanske inte är så mörk ändå. Ibland måste man krascha för att ta nya tag och jag tar mitt lilla misslyckande som en väckarklocka. Allt har en mening och alla erfarenheter, bra som dåliga, är en läxa. För mig var läxan att jag måste börja omvärdera, strukturera, prioritera och lära mig att säga nej!

Iaf, just i dag läste jag det här inlägget på Bohemiska Maggies blogg och kände att kanske jag skulle lappa mitt naggade ego med lite virtuella rygg-klappar i form av en liten Heidi-Boost-lista. Vi är alla ganska snabba på att racka ner på oss själva och det är alltid mycket lättare att säga negativa saker om sig själv än positiva. Men nu utmanar jag er alla att lista 10 saker ni är extrautomordentligt bra på! Det behöver inte vara på en blogg (jag råkar nu bara vara en så självgod exhibitionistisk varelse att jag desperat ska fläka ut mitt liv på internet) utan det kan vara i dagboken, på en lapp på kylskåpet, i ett anteckningsblock i natttygslådan eller nedplitat i sanden på närmaste badplats.

Skryt på så uta attans folk och fä!


Jag är SKITbra på att:
1. Jobba under tidspress.
2. Roa småbarn (oftast till punkten att de kissar ner sig och annan alternativ vuxen får äran att byta byxorna)
3. Pyssla. (Men inte så bra på att städa upp efter mig)
4. Ge bort personliga presenter. (Nu är inte läge Mattias att kommentera den bjäfsiga, sjungande lilla julgranen du fick när jag var elva. Det var ett panikköp. Och den var på extrapris. Och jag var elva. Okej?)
5. Lyssna.
6. Dock ännu bättre på att prata.
7. Loppisfynda.
8. Ordna överraskningar (Men inte särskilt bra på att hålla tyst om dem...)
9. Fläta hår.
10. Sjunga.



Och så måste jag säga att jag är extremt bra på att äta saker, se glamorös ut på bild och hitta fina vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar