söndag 31 mars 2013

Justin i en spegel. Dagens brölvarning

Svägerskan introducerade mig för dena här ljuvliga trudelutten. Om jag skulle druckit ett glas vin alternativt varit utan choklad i en vecka alternativt inte sett Kenneth på en månad ALTERNATIVT varit hopplöst kär i Justin Timberlake, skulle jag antagligen bölat en flod. Nu nöjde jag mig med lite glansiga ögon och ett lesset puppysmile.

Banne mig det finaste jag sett på länge.



Sången är dedikerad Justins mor/farföräldrar William och Sadie som tydligen var gifta i 60 år. William dog förra året och den här låten är hyllning till deras kärlek. Videon visar ett äldre par där mannen nyligen gått bort och hans fru blickar tillbaka på deras liv tillsammans. Den är så vackert gjord videon och jag är helt kär i det unga 60-tals paret. Känslan, kläderna, dansandet, blickarna. AAAH. Det enda som stör mig är att det smått äldre paret (som ändå är väldigt unga) som bråkar i videon ska låtsas vara samma människor som det unga 60-tals paret. Den första unga tjejen liknar verkligen på den gamla tanten, medan hennes några år äldre "kopia" inte liknar ett dugg. Förstår inte varför de tvunget måsta ha två unga par, varför inte bara klä det ursprungliga paret i lite andra kläder och andra frisyrer? Eller ta ett 40-årigt par så att man verkligen skulle se skillnaden? =P Enda minuset till detta mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar