söndag 24 februari 2013

Food-Sunday

Igår hittade jag fransbröd och grädde på 30 % i butiken, så i morse lagade Kenkko fattiga riddare till frukost. Riktigt mums.


Sen blev jag matinspirerad vid middagstid. Och eftersom det inte händer alltför ofta var jag tvungen att fota eländet. Lagade sallad med stekt halloumi, groddar och honungsstekta valnötter och solroskärnor (inspiration från storebrors middagsnötter i veckan som var supemumsiga). Till det skivade jag upp resten av fransbrödet, hällde olja på, lade en smörklick mitt i och strödde lite vitlök och basilika på och in ugnen. Jag tror det här kan vara en av de mest komplicerade rätter jag någonsin tillrett. Det säger både mycket om mina matlagningskunskaper och om hur många timmar Kenkko faktiskt lägger ner i köket. Men i vårt förhållande är jag efterrätts- och städguru. Någorlunda fair deal, skulle jag säga. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar