tisdag 29 januari 2013

10 poängs mascara

Har det senaste året helt gått över till naturkosmetik. Det har dock visat sig vara lättare sagt än gjort. Efter dryga 10 år med "konventionellt" smink har man ju lärt sig en del om vilka märken som är bra, vilka produkter som funkar och som passar för just en själv. När jag sedan bytte över till naturkosmetik var det som att vara 14 och sminkoskuld på nytt. Jag har frågat, googlat och testat och börjar sakta men säkert hitta märken och produkter som jag gillar. En av de svåraste sminksorterna har varit mascaran. Har prövat ett antal ekomaskaror som helt enkelt inte hållit måttet, de har antingen klumpat sig eller smulat bort efter några timmar. Men NU har jag hittat guldkornet. När jag var in på Lustans Ekologiska i Mariehamn i julas fick jag syn på den här snygga maskeran på disken. Jag måste erkänna att jag först föll för enbart förpackningen, men Anna (försäljaren) försäkrade mig om att den inte enbart var snygg, utan väldigt bra. Jag tänkte Why not? och pungade ut 22,90 (ajjjajj, jag vet).

Och jag är såååå nöjd. Den är enkel att applicera, kladdar nästan inte alls (iaf inte mer än vanliga maskaror) och håller hela dagen utan att smula sönder. Plus att det går att variera "styrkan" på den jättebra. Det går att lägga ett eller flera lager utan att det blir klumpigt och därför passar den både till vardag och till fest. Den gör fransarna långa och svarta. 10 poäng!






Har inte använt fransböjare på bilden och bara tagit ett tunt lager mascara. :)

Woh, tänk vad lite zoom och dagsljus uppmärksammar pincettmissarna. *Lurvbryn* <3

3 kommentarer:

  1. Oj, kul att du testar ekosmink! Om du bara har tid så tycker du ska göra en helt egen sida/avdelning här på bloggen där du tipsar oss andra nyligen "sminkoskulda" om vad som kunde vara bra att skaffa! Jag är nämligen helt lost själv också :) Har förresten en precis likadan diskborste som ni, visst är den bra?! Har du förresten hittat några bra ekotvättmedel? Har haft problem med att hitta något för a) disken, b) hemmet och c) kläderna. Dvs allt, egentligen :D Tips tas emot med tacksamhet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra att nån har nytta av mina sminktips! Ska definitivt börja blogga mer om det! :) Jag lägger det under kategorin "ekosmink!"

      Jag gillar diskborsten, men det ändå som är tråkigt är att den inte är "borstig" runt hela, det kan bli lite jobbigt att nå ner i alla glas =P Men jag tänkte komplettera den med en mindre borste, så att man kan byta mellan olika grejer :)

      Ett inlägg om ekotvättmedel is coming right up!! :)

      Radera
  2. Yay! :)

    (Hade aldrig ens tänkt på det där gällande diskborsten eftersom alla plastiga jag tidigare köpt också varit sånadär. Plus att vi har diskmaskin och diskar typ endast stora tallrikar och stekpannor med borsten.)

    SvaraRadera