onsdag 21 november 2012

Bloggutmärkelse

Fick tilldelat förra veckan en bloggutmärkelse av Bohemiska Maggie!


Så här löd motiveringen:
Enhörnsälskade, sprallig tjej som har stenkoll på ekologiska tips. För att du vet vad du snackar om, är insatt i många olika miiljöfrågor och skriver om det du vet både på bloggen och i tidningar. Dessutom har du alltid en så härlig positiv energi i dina inlägg och en häftig klädstil.

Blev verkligen jätteglad och måste nu såklart sprida glädjen ;)

Först vill jag tacka Maggie såklart! Jag har tidigare tipsat om hennes blogg, men vill ännu en gång uppmuntra alla att kika in på hennes mysiga sida! Hon är en glad, positiv brud som skriver både informerande, personligt och underhållande. Hon tar upp allt allt från miljö och genus, till katter, vardagsliv och recept. Det jag gillar med henne, är att hon aldrig i sina mer "allvarliga" inlägg kör pekfinger-metoden. Hon gör det lätt att ta till sig info och man känner aldrig att man blir uppläxad. ;)

Nu fortsätter jag med mina nomineringar enligt dessa regler:

Reglerna för utmärkelsen är
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fyra favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg


Nu tänker jag dock vara tråkig och ganska rakt av kopiera de tips jag hade i det här inlägget, men måhända lite utförligare ;)

mad.ax
Min briljanta jetsetterväninna som just nu lever det glamorösa livet som Bingo Rimérs studiomanager i Sthlm. Hon är knäpp, hysteriskt rolig, modemedveten, konstnärlig, fotogenialisk och såklart speglas allt i hennes blogg. 

leblogdehaidi.blogspot.com
Min pysselglada svägerska som förgyller bloggosfären med DIY:s, musiktips, recept, mode, loppisfynd och tränings-inspo. Sen har hon ett bra "snygghetsöga", hon är grafisk designer och allt på hennes blogg känns bara snyggt och stilrent på nå vis. 

rulesofgreen.blogspot.com
En informerande miljöblogg som tar upp stort och smått inom den gröna världen. Den här pålästa tjejen tipsar, utreder och funderar kring etik, miljöproblem och vardagsfrågor. En riktigt bra blogg för alla som vill känna sig up-to-date med miljöfrågor! Fullt med länkar, videon och citat för den som ännu vill veta lite mer!

jojans-livsstil.blogspot.com
En träningsglad konstnärsnisse som bloggar egna workout-videon, träningstips, hälsosamma recept, konst och hemmapyssel. :)

blogg.aftonbladet.se/zandra
Ålandstidningens egen kändisreporter som bloggar utlämnande, stundtals chockerande, men alltid 100% underhållande och träffsäkert! Om någon har nos för humoristiska ordsvängningar, så är det den här tjejen.



2 kommentarer: