onsdag 10 oktober 2012

Babyface-mask

Jag fick den här fina ansiktmasken av Joanna i födispresent. Jag kände att det var en tydlig pik till mig angående mina nyss fyllda 23 år. På etiketten står det "Anti aging". Det ska tydligen göra ansiktet spänstigare och ge det mer lyster, samt ta bort fina linjer. Alltså i princip göra den yngre.

I hopp om att se ut som en babystjärt i facet prövade jag den i helgen.

Den var först som en grön kletig massa på ansiktet, som sedan stelnade till en mask. När jag tvättade bort den hade hyn en flammig röd ton och jag vart lite orolig. Men efter en stund försvann rödheten. Nästa morgon var min hy faktiskt bättre än vanligt. Den var mindre röd och mer ljus och jämn. Jag skulle borda ha varit till Alko och tryckt ner en riktigt sliskig flaska rosé i korgen och smilat upp mitt nya babyface i kassan. Det skulle först varit eldprovet. Nästa gång.



(P.S Den skulle också vara bra för dålig hy. Joanna är en så bra kompis att hon köpte något som BÅDE skulle få mig att se snyggare och yngre ut!)

1 kommentar:

  1. Allt för dig! Allt för dig! Jag vill ju inte ha en ful, old-looking vän heller! Vassegoooo :)

    SvaraRadera