fredag 21 september 2012

De små skillnaderna: propplösare

I går blev jag skickad till stadens torg av min mor för att köpa propplösare till avloppet. Vi hade stock i både duschen och i handfatet. Jag svängde via Ekosoppi för att höra om de hade något effektivt, miljövänligt medel, men nej, det hade de inte. Men försäljaren tipsade om en "hemmakur", som kanske kunde fungera. Lika delar matsoda och ättika och lock/blöt handduk över silen. Låt verka i 10 min.
Jag traskade till affären för att köpa lite glass och ringde min kära mor för att upplysa henne om det nyfunna knepet. Mamma var dock inte helt såld på idén och hade mig att stå och vela framför Mr Muscle och alla andra kemikalier som finns i propplösarväg i butiken. Men efter några minuter av argumenterande i telefon, gick hon med på att pröva sodametoden. Om det inte fungerade, så skulle jag cykla iväg till affären och köpa nåt effektivare.

När jag kom hem, mötte jag en glad mamma i dörren. Hon hade bara hällt soda i avloppen med hett vatten på och VIPS hade båda propparna försvunnit! 
Naturligt är bäst och ibland lönar det sig att tjata och gnata ;)

HÄR kan ni förresten läsa Cats propplösar-knep, steg för steg.

1 kommentar: