onsdag 29 augusti 2012

Rävfot, happydog och klumpetass

I dag var jag, Kenkko och Asterix ute i skogen och letade bär i Kuni-skogarna. Rävfoten Kenkko skuttade som en vessla genom stubbar och snår med happydoggen Asterix springades bredvid. Jag däremot hankade mig fram i Kenneths gamla stövlar och var lika graciös som en elefant i en porslinsbutik. Hade ingen aning om var min fot började eller slutade och drattade på ändan i mosshögarna, slintade på stubbarna och fastnade i grenarna.
"Du är inte riktigt nån skogsmänniska, va...?", sade Kenneth med ett brett flin där han tronade uppe på en kulle medans jag tragglade mig upp för backen, hysteriskt viftandes bort älgflugor, knorrandes och morrandes.

Nej, jag är kanske ingen skogsmänniska, men definitivt en bärmänniska. Och i och med att vi hittade lite vildhallon och blåbär var det en glad klumpfot som stövlade ut ur skogen.









2 kommentarer:

  1. Polska lantarbetaren ute i svängarna igen?

    SvaraRadera
  2. du och hunden har samma ansiktuttryck! heheh

    SvaraRadera