onsdag 4 juli 2012

Paj, mysli och pizza

Häromdagen fick jag världens matinspiration och ställde mig framför ugnen och tillagade inte mindre än två pizzor, en paj och typ en månadsförbrukning av mysli!

Jag har tänkt laga egen mysli i ugn i evigheter (det låter så himla mumsigt) och i förrgår slog jag slag i saken. Jag utgick från det här receptet, men körde nog lite på måfå med de torra ingredienserna och mängderna. Jag rostade havreflingor och mandelflarn med honung och olja. När de var klara hällde jag i russin och solrosfrön. Kom på att jag borde ha lagt lite kanel i också, men de kan man ju göra när man häller de i yoghurten. Det vart knaprigt och mumsigt, men inte så sött som man är van med, men det kirras ganska bra med mera russin och lite mer honung i nästa rostning.



Lagade också pizza för första gången, med ananas, champinjoner, fetaost och tomatbitar. Lite tjock botten blev det, men helt ok. :)


O sen körde jag min specialare; äppelpaj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar