söndag 24 juni 2012

Bambuborsten!

För typ ett halvår sedan köpte jag min första bambutandborste. Den är helt biologiskt nedbrytbar och kan slängas i komposten när man ska byta tagg-gnuggare. Bambu som material är till på köpet naturligt antibakteriellt.
Var i början lite skeptisk till att en helt basic tandborste utan några som helst finesser skulle hålla mina taggar rena och friska, men det visade sig att simpelt är bäst!

Var till tandläkaren för ett tag sedan och hon sa att mina taggisar var i prima skick. Hon frågade om jag använde en eltandborste. Jag smilade stolt och sa "Nejpss, bara en liten bambutandborste"
Seems to work. Excellently.


Finns att köpa i de flesta ekobutiker eller på nätet.

3 kommentarer:

  1. det är något lurt med de där borstarna. Jag kände direkt att mina tänder blev renare, och kanske även vitare.

    SvaraRadera
  2. Bambu är fina saker! Min handduk i bambu är mycket mjukare än mina andra, trots flera tvättar :) jonas försökte beställa ett fodral till sin laptop i bambu men det tog bara slut i lager, så många gillar bambu :)

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt köpa en ställning med inbyggd fläkt till datorn i bambu! Var kan man köpa ett bambufodral?

    SvaraRadera