tisdag 26 juni 2012

ÅT- fokus

Igår och idag publicerades mitt "fokus" i tidningen. :)
Jag tog tempen på det hållbara Åland i samband med Rio konferensen och försökte kartlägga den hållbara utvecklingen på Åland. Jag gjorde allt som allt 6 intervjuer och researchade, letade fakta och siffror och jagade intervjupersoner. Det var en hel del arbete, men det var så roligt! Ännu roligare blev det när jag fick ett sånt positivt bemötande av personerna som medverkade. Det var flera som tyckte att det var bra att jag har miljö som specialområde och en sa att jag borde jobba på tidningen året om för att lyfta upp såna här saker. Jättetrevligt att känna att man gör något som någon tycker är viktigt :)

Här är screenshots från reportagen:




2 kommentarer:

  1. Finfint! Tycker det är väldigt inspirerande hur du bryr dej så mycket om miljön :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Din kommentar satte en guldkant på dagen :)

      Radera