tisdag 19 juni 2012

Ålandstidningen

Jag jobbar alltså på ÅT i sommar som allmänreporter och vikarierande familjeredaktör. Som allmänreporter har jag också utrymme för miljöjournalistik och just nu håller jag på med ett större miljörep som jag är lite nervig för. Men det är så kul. Jag älskar verkligen att vara journalist; att få träffa människor, fara till nya platser, undersöka, gräva fram information, vara frågvis, göra folk medvetna, få berätta intressanta människoöden, väcka en tanke hos någon människa. Den är nog himla underbar den där känslan av att ha hittat rätt.



haha, jag vet. Jag ser ut som häxan från snövit. Men fick inte tag på originalbilden o då måste man fota tidningen, oavsett hur dåligt trycket är. Kan fortfarande inte fatta att fotografen tvingade upp oss på taket. Vi var alla helt säkra på att vi sku trilla ner när skylten brakade och bli sjukskrivna resten av sommaren.


Hade kanske en lite cheesy svar på vissa ställen men jag hade faktiskt fått ändra i intervjun, men ändringarna kom sen inte med =P Men, jag antar att ärlig, spontana svar är de bästa sist och slutligen. (Men ville bara poängtera att jag ändrat mitt "vill förbättra världen" svar till "vill göra världen till en bättre plats", som om det skulle vara nån skillnad...)


Här är en bild från när jag jobbade på ÅT sommaren 2009. Då hade jag finfina mad som min partner in crime <3


1 kommentar:

  1. oh my good var du ser fjortis ut på sista bilden. =P
    Inte för att vara petig med de brukar fortkorta det TÅ (tidningen Åland) inte ÅT. Eller har jag fel... neeeerf!!!

    SvaraRadera