onsdag 25 april 2012

NordicMUN

Inne på tredje och sista dagen av NordicMUN. Jag är himla impad av alla ungdomar som deltar, de går klädda i kavaj och finskjortor och lobbar i korridorerna, diskuterar med inlevelse på mötena och håller informationsrika tal på perfekt engelska. Och många av dem är bara 16 år. Jonä.

Jag har sprungit runt som en skållad råtta och skrivit, fotat, researchat och letat rätt på rum och människor. Och ätit. Vi har mat typ varannan timme. Vi har till och med fikapaus mellan frukosten och lunchen.



SPRÅKBAD! Mediateamet: jag och mina finskspråkiga kollegor. Jag måste på riktigt köpa nya glasögon, jag ser ut som en kines i mina nuvarande. Jag menar; var är mina ögon? Jo, ihoptryckta nånstans mellan mina ögonbryn och glasögonkanten.


Vår tidning: The Diplomat






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar