söndag 29 april 2012

Snö och Shea-smör

Idag har jag skottat snö och njutit av vårsolen.
Vid mammas hus har det bildats en jätte-snöhög vid ena kanten av huset som har haft samma gigantiska volym sedan den 20:e januari.. Den bara står där och flinar mot en varje morgon när man öppnar dörren och stiger ut i solskenet. "Höhö, du trodde det var vår? Då hade du FEEEL!"  Efter några dagars hånande fick jag nog. Så, idag tog jag fram skyffeln och went all Rambo på den; skyfflade ut snön i solen och tittade på när den smälte bort. Hello Spring!

Två flugor i en smäll: motion och plantvattning. Boo-yaah!


Har länge tänkt köpa Shea-smör till mina torra tassar och idag när jag var över till syrran, visade sig att hon hade köpt det. Men hon var inte imponerad. Hon tyckte inga att den var så effektiv, utan att händerna kändes torra igen efter några timmar. Samma sak, om hon lade det över natten, så var de torra på morgonen. Men eftersom jag läst så mycket bra om Shea-smör, så ska jag testa själv. Syrran skänkte den sista burkskvätten till mig, så nu ska jag pröva några dagar och se om jag gillar den.

Någon som har prövat Shea-smör till händerna? Vad tycker ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar